Prečo vôbec kandidujem ? Nechcel som vstupovať do politiky na taký vysoký post, ako je hlava štátu a to Prezident SR, ale situácia, ktorá vládne na Slovensku a  ISTOTY pána Predsedu vlády a jeho strany a po vládnutí a sľuboch predošlých vlád v SR, som sa rozhodol, že ukážem ľuďom, že sa nemusia báť, že aj oni, ako obyčajní ľudia majú právo na rôzne štátne funkcie, navrhovať zákony ( Ústava SR čl.2, odst.1) a nie len ty, ktorí nás už cez 23 rokov okrádajú o štátne financie . Nie sú to finančné záležitosti (kľudne celý plat rozdám na dobročinné účely, okrem vydajov na stravu, bývanie), ako to o mne písali tlačové agentúry a TV Markíza v relácii  TV noviny. Rozhodol som kandidovať na Prezidenta, po posledných parlamentných voľbách a najme kvôli už hore uvedenému.

Prekonal som dve mozgové príhody a ostal som na invalidnom dôchodku. Narodil sa mi medzi tým syn a ten mi dáva silu bojovať pre moje deti, vnúčatá, ale nie len pre moje, ale aj pre Vaše, pretože to sú naša budúcnosť, oni sú strojcovia našej budúcej, lepšej domoviny, vlasti, našej rodnej hrudy. Teraz sa mám možnosť viac venovať a vnímať život, ako v skutočnosti beží, ako predtým, pretože som dosť cestoval a žil v zahraničí a spoznával mentalitu a život ľudí nie len na Slovensku, ale v celej Európe a otvorilo mi to trochu viac oči, aby som zistil, ako sa žije u nás a ako sa žije v zahraničí.

Mladí ľudia utekajú za prácou do zahraničia, ako naši prarodičia, pretože nie je dostatočne zaplatená práca ktorú vykonávajú. Malých a stredných podnikateľov naša vláda zaťažuje vyššími odvodmi a daňami a tým ich vedie, podľa mňa,  k úmyselnému likvidovaniu. Rozdávajú sa finančne stimuly rôznym zahraničným firmám, dávajú sa im daňové prázdniny (tie peniaze zo SR odídu a už späť neprídu, pretože sú zisk pre danú firmu a ten si berie do svojej vlasti), ale na slovenských malých a stredných podnikateľov sa zabúda, pardon, nezabúda, oni tu stratu, ktorá vznikne rozdaním stimulov a daňových prázdnin nejako musia zaplátať, takže sa im zdvihnú odvody a dane, aby zanikla stredná vrstva, ktorá je všade na svete ťahúň ekonomiky a rozvoja. Ja by som tie stimuly práve rozdal malým a stredným podnikateľom, poľnohospodárov, živočišinárov, pretože verím tomu, že by vytvorili viac pracovné miesta, zdvihli by mieru ekonomiky, čím by sa mohla aj zdvihnúť minimálna mzda, peniaze zo stimulov by ostali na domácom trhu a neskončili by v zahraničí.

Pamätám roky, keď sme boli v poľnohospodárstve, živočíšnej výrobe, strojárskom priemysle sebestačný. Veľa produktov, ktoré sme vyrobili a na poliach zozbierali, sme vyvážali do zahraničia. Cukrová repa - cukor, zemiaky, jačmeň, pšenica to sú produkty poľnohospodárstva, zo strojárstva to boli hufnice Dana, Ondava, Zuzana a plno ďalších produktov, ktoré zanikli, za čo môžeme vďačiť ľuďom, ktorí sú pri moci už viac ako 23 rokov

Vážení priatelia, občania SR som obyčajný človek, ako každý jeden z Vás. Občan zo stedo spodnej vrstvy, ktorý nemá financie na sponzorovanie svojej kampane, nemám sponzorov, nestojí za jeho chrbtom žiadna politická strana, či hnutie, žiaden oligarcha, alebo Zväzok ŠTB. Nemám, ako dať o sebe vedieť, len cestou priateľov, pretože nemám financie na bilboardy, reklamné letáky atď, aby som mohol o sebe dať vedieť. Do televízie si zavolajú len vysoko postavených ľudí, aby im zvyšovali preferencie a hlasy do volieb. Takže Vás chcem poprosiť, ak mate záujem zmeniť život v tejto krajine, pridajte sa ku mne a dajte mi svoj hlas, pretože to sám bez Vás nedokážem.

 

S pozdravom Nezávislý kandidát na Prezidenta SR Leonid CHOVANEC.